جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 17 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۴:۲۴:۰۲

همزمان با برگزار‌ی نخستين همايش پيشرانه‌‌های دريا‌یی
موتور ‌بنزينی برون نصب دريا‌یی توس با حضور وزير دفاع رونما‌یی شد

باشگاه خبری فراساحل: در حاشيه مراسم افتتاحيه نخستين همايش پيشرانه‌‌های دريا‌یی، موتور ‌بنزينی برون نصب دريا‌یی توس كه به دست متخصصان زبده و كارآمد سازمان صنايع دريا‌یی وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است  با حضور وزير دفاع رونما‌یی شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از  اداره كل تبليغات دفاعی وزارت دفاع؛ وزير دفاع در آئين رونما‌یی از اين موتور دريا‌یی طی سخنانی، با اشاره به اينكه سيستم رانش از اصلی‌ترين بخش‌‌های موجود در شناور‌‌ها  بوده و اهميت زيادی در بهره وری آن دارد گفت: وزارت دفاع با راهبرد توانمند سازی نيروی دريا‌یی ارتش و سپاه و فراهم كردن زمينه بهره وری بيشتر از دريا كه مي تواند زمينه ساز توسعه ملی باشد، طراحی و ساخت موتور و بومی‌سازی پيشرانه‌‌های دريا‌یی را از اولويت‌‌های خود قرار داد كه بحمدالله به دستاورد‌‌های بسيار ارزشمندی دست يافته و موتور برون نصب دريا‌یی توس يكی از اين دستاوردها به شمار می‌رود.

سردار دهقان رسيدن به دانش فنی و فناوری توان توليد موتور‌های دريا‌یی در داخل كشور، جلوگيری از خروج ارز، اشتغال زا‌یی، كمك و توسعه صنايع جانبی را از اهداف طراحی و ساخت موتور دريا‌یی توس ذكر كرد و افزود: سامانه‌‌های روانكاری، خنك كاری، مولد قدرت، انتقال قدرت و الكتريكال از فناوری‌‌هایی است كه در موتور برون نصب دريا‌یی توس بكار گرفته شده است. وي گفت: اين موتور با قدرت 200 اسب بخار قادر است شناور‌های مورد نظر را با سرعت 41 نات معادل 74 كيلومتر بر ساعت دريا‌یی به حركت در آورد. وزير دفاع دستيابي به دانش طراحی و ساخت المان‌‌ها و مجموعه‌‌های   مكانيكی، الكترونيكی موتور‌های برون نصب دريا‌یی و دستيابی به دانش دريا‌یی سازی موتور‌های زمينی و كنترل موتور‌های زمينی و دريا‌یی و استقرار توسعه تجهيزات و آزمايشگاه‌‌های مورد نياز موتور‌های برون نصب و زمينی را از دستاورد‌های بومی‌ساز موتور دريا‌یی توس برشمرد.

سردار دهقان با بيان اينكه گسترش دانش بومی‌سازی موتور‌های دريا‌یی برای توان‌‌های بالاتر، تجاری سازی موتور‌های 200 اسب بخار، دريا‌یی سازی موتور‌های 400 و 500 اسب بخار و پياده سازي و استقرار آزمايشگاه جامع موتور از برنامه‌‌های آتي وزارت دفاع در حوزه دريا‌یی است تصريح كرد: با توجه به نياز تعداد 50 هزار دستگاه موتور برون نصب ‌بنزينی در مناطق مختلف كشور با انبوه سازي اين موتور و ساير موتور‌های مورد نياز دريا‌یی بتوانيم گام بلندی در توسعه دريا‌یی كشور و رفع نياز‌های اين بخش برداريم. وزير دفاع برگزاري نخستين همايش پيشرانه‌‌های دريا‌یی را در همين راستا و بمنظور افزايش همكاری و هم افزا‌یی بخش‌‌های فعال كشور در حوزه دريا‌یی دانست و اظهار اميدواری كرد اين همايش بتواند به اهداف مورد نظر در اين زمينه دست يابد . سردار دهقان با تشكر و قدردانی از دست اندركاران طراحی و ساخت موتور برون نصب دريا‌یی توس و نخستين همايش پيشرانه‌‌های دريا‌یی تاكيد كرد: از آنجا كه امروز دريا از محور‌های اصلی توسعه به شمار می‌رود بايد با مشاركت و همكاری همه نهاد‌های  فعال در اين حوزه بيش از پيش زمينه توسعه دريا‌یی كشور را فراهم كنيم.



  کد خبر : 3273
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :